2010. január 11., hétfő

friss szeretet

Most olvastam, és muszáj volt ki- illetve bemásolnom.

a szeretet himnusza ma

ha olyan kiváló szónok vagyok, mint kossuth lajos, vagy martin luther kinggel együtt hirdetem, hogy „van egy álmom,”… de szeretet nincs bennem, olyan vagyok, mint egy leomlott templomtorony megrepedt harangja.

ha futurológusként, a jövő mérnökeként, vagy csalhatatlan közvélemény-kutatóként előre látom is a jövőt, ... de szeretet nincs bennem, olyan vagyok, mint egy összelapított, üres colás doboz, mit unottan rugdosnak a kamaszok.

ha akkora hitem van, mint
assisi szent ferencnek, luther mártonnak és egy dunántúli parasztasszonynak együttvéve, ... de szeretet nincs bennem, olyanná lettem, mint a szél által cibált ördögszekér.

ha önfeláldozóan támogatok alapítványokat, vagy tizedet adok
minden jövedelmemből, ... de szeretet nincs bennem, olyanná lettem, mint aki követ ad kenyér helyett, és skorpiót hal helyett.

ha két végén égetem is a gyertyát, hajnaltól késő estig robotolok, éveken át nem megyek szabadságra, ... de szeretet nincs bennem, olyanná lettem, mint egy üres belű hagyma.

ha naponta végigjárom a damaszkuszi utat, ha rongyosra olvasom a bibliámat, és halálomra is bizakodó hittel, betegek kenetével és szent útravalóval megerősítve készülök,... de szeretet nincs bennem, semmi hasznom abból.

a szeretet jelentéktelen, mint amikor szamárháton vonul be valaki a városba.
a szeretet nevetség tárgya, mint amikor valakinek nádszálat és töviskoronát adnak.
a szeretet balek, mint amikor valaki kínzóiért imádkozik.
a szeretet esendő, mint amikor valaki azt mondja: „szomjazom”.
a szeretet meglepő, mint amikor valaki szelíden megszólít egy gyászoló asszonyt a hajnali kertben.a szeretet játékos, mint amikor valaki elküldi tanítványait galileába, de előttük érkezik meg. a szeretet nem fúj egy követ a bennfentesekkel, nem kacsint össze a hatalommal, nem bizonygatja önmaga fontosságát, nem örül a pártok és politikusok acsarkodásának, de együtt örül az asszonnyal, aki megtalálta elgurult drachmáját.

a szeretet nem örül az ügyeskedéssel szerzett vagyonnak, de együtt örül a rét madaraival és a mező liliomaival. a szeretet nem örül a doppingszerrel elért világcsúcsnak. a szeretet nem szűnik meg soha! nem veszíti el szavatosságát, nem évül el, és nem lesz unalmas, mint a tegnapi újság. legyenek bár istentiszteletek, véget fognak érni. legyenek bár egyházak, meg fognak szűnni. legyen bár ökumenikus mozgalom, el fog töröltetni.

a szeretet nélküli felelősség figyelmetlen.
a szeretet nélküli igazság kemény.
a szeretet nélküli okosság gőgös.
a szeretet nélküli barátság hűvös.
a szeretet nélküli rend kicsinyes.
a szeretet nélküli hatalom kíméletlen.
a szeretet nélküli birtoklás fösvény.
a szeretet nélküli adakozás képmutató.
a szeretet nélküli vallásosság bigott.
a szeretet nélküli hit vakbuzgó.
a szeretet nélküli remény fanatikus.
a szeretet nélküli élet értelmetlen.

most azért megmarad a hit, a remény, a szeretet, e három.
ezek közül pedig a legnagyobb: Jézus.

4 megjegyzés:

Gyöngyi írta...

Nagyon jóóóóó.

Maria Smith írta...

Ez annyira tomor hogy nagyon sokszor kell elolvasni de nagyon erdekes....sok szot benne mai napig nem halottam..parszor meg elovasom koszi hogy megosztottad!
MARIA

iri írta...

Foleg az utolso 12.

Emese írta...

de joooooo'''' nagyon teccik hogy mai nyelvezetu...